Verslag Blauwhuis 21 april 2003

 Na een drukke week nieuwe motor testen.

 Thuis leek die wel goed. Dus op naar Friesland. Het weer     zat mee, voor het eerst sinds jaren.

 Na in te hebben geschreven, nog een remklauw vervangen,  nog even de remmen testen, en klaar voor de strijd.

 De eerste manche achteraan starten, en maar eens kijken hoe ’t gaat. Voor de start was de baan nat gemaakt, dit was te merken in de eerste bocht. Er stonden 4 auto’s stil voor me. In de ankers, pirouette en…… gleed ik toch de sloot in. Kikker in actie!!!!!!!

 Omdat het in de eerste ronde was kwam er een herstart, dus nog een keer proberen. Nu ging ’t beter. Manche bijna uitgereden zonder ingehaald te worden. Alleen de temperatuur van de motor werd even te hoog, dus een ronde voor het einde de auto aan de kant gezet.

 Voor de tweede manche hadden ze de baan weer nat gemaakt, en ik moest voorste rij starten, in de eerste bocht meteen weer een pirouette, dus reed ik weer eens achteraan. Deze manche wel uit gereden.

 De derde manche was een echte Katrein manche, weer vooraan starten en dat liep wel aardig tot de tweede ronde, toen werd ik gelanceerd de sloot in, strakke aktie van kikker.

Bedankt Wessel.

 Van de 20 auto’s die er waren gingen er 16 naar de finale. Tot m’n stomme verbazing stond ik daar nog bij ook als 16-de, terwijl ik alles al opgeruimd had en bezig was de auto op de kar te zetten.

 Omdat de motor niet helemaal zuiver liep heb ik besloten de finale niet te rijden.

 Deze week maar weer eens kijken wat er aan de hand is en dan volgende week met Koninginnedag maar weer eens in Blauwhuis kijken.

 Tot volgende week, groeten Catrinus
 

 

Verslag Veen  12 april 2003

 Vroeg op pad deze dag, dank zij ARLI BV uit Schagerbrug op de vrachtwagen naar Veen, nog nooit van gehoord maar het schijnt te bestaan.

Een lange rit voor de boeg, om 11 uur Veen gevonden.

 De eerste manche, was na 3 ronden klaar. Motor liep niet goed, of was het de bak?  Terug de pits in en kijken wat er loos is. Eerst naar de bak gekeken, leek weer rustig te lopen.

 Tweede manche, was na 3 ronden klaar. Motor toch niet 100%. In de pits bougies gewisseld en toen liep die weer goed.

 De derde manche, weer na 3 rondjes gestopt, motor was echt niet goed, op de vrachtwagen en thuis maar eens kijken.

 Zondagmorgen om 11 uur koppen eraf.  Koppakking  tussen cilinder 2 en 3 lag er uit en de draaiende motor was als een snijbrander door het blok en de kop heengegaan. Allebei 1 mm ingebrand.

 Om 3 uur lag de motor er uit en om 7 uur hing de reserve motor er in. Hiervoor moesten nog wat onderdelen komen dus woensdagavond verder gesleuteld.

 Donderdagavond weer en vrijdag en zaterdag ook. (wat een kloten hobby, het houdt je wel van de straat).

 Vrijdagavond liep de motor voor het eerst weer, en klonk wel aardig.

 Zaterdagmiddag testen en ging eigenlijk perfect.

 Toen kwam de zondag. Tijd om de handel klaar te zetten om naar Blauwhuis te gaan.

 Nog even een rondje testen. Bij het op de kar zetten drupte uit de motor water.

 Sjeissssee wat is dit.

 Koppakking die lekte. Moed in de schoenen gezakt, dit wordt geen Blauwhuis.

 Eerst maar eens een uurtje op het terras gezeten (aan de sinas) en toen alle moed nog een keer bij elkaar geraapt om de handel nog maar even uit elkaar te halen.

 Om 10 uur s’avonds draaide de motor weer lekvrij. Toch naar Blauwhuis.

 Een stockcar is net een vrouw, ze hebben allebei aandacht nodig, alleen een stockcar zeurt niet.